Centennium - Data- en Informatiemanagement

In september jl. is bij Centennium de offerteaanvraag binnengekomen voor de Ondersteuning ontwikkeling Business Intelligence Competence Center (BICC) aan de hand van de door Gemeente Westland uitgezette Europese Aanbesteding. Hierop volgde een intensief offertetraject. Op 1 december jl. ontvingen we het heuglijke bericht dat Gemeente Westland ons officieel de Europese aanbesteding heeft gegund. De samenwerking gaat in per 1 januari 2018 en heeft een looptijd van twee jaar, met een mogelijkheid tot een verlenging van twee jaar.

Wij zijn ontzettend trots dat we Gemeente Westland (ca 105.000 inwoners) mogen helpen een volgende stap te zetten om de gemeentelijke informatievoorziening (waar BI een onderdeel van is) naar een hoger plan te tillen. Wij hebben er, met onze jarenlange ervaringen binnen o.a. de lokale overheid, alle vertrouwen in dat we gemeente Westland in al haar data- en informatiebehoeften kunnen voorzien. Niet alleen omdat we alle kennis en ervaring in huis hebben voor het adviseren over en uitvoeren van BI-processen, maar vooral ook door de kennisoverdracht middels ons opleidingsinstituut. Hierdoor zetten wij de klant zelf achter het stuur van haar data-gedreven organisatie!

Om het tot een succes te maken, zullen wij Gemeente Westland ondersteunen bij de inrichting van het BI-proces binnen de organisatie, het inrichten van werkprocessen, structureren van overleg en de rolverdeling. Daarnaast gaan wij een leidende rol spelen in de BI-projecten die samen met het BICC van Gemeente Westland uitgevoerd gaan worden, zoals onderhoud aan huidige configuratie van het bestaande datawarehouse van Gemeente Westland, alsmede uitbreiding van het datawarehouse met nieuwe databronnen en datamarts. Met de levering van de aanbevolen tooling en opleidingen zorgen wij dat onze klant zo zelfstandig mogelijk zal kunnen functioneren en opereren. Het resultaat is dat de gemeente Westland inzichten krijgt die nodig zijn om meer slagkracht, snelheid en efficiëntie binnen de organisatie te creëren en zo haar dienstverlening, naar de burger toe, kan verbeteren.

Zie ook het Persbericht van 7 december jl. en het artikel in Computable dat terzake op 8 december jl. is verschenen.

Print Friendly, PDF & Email