Het betaalverkeer van Agnes   

Centennium & Finance

Agnes doet het liefst haar betalingen elektronisch. Zo houdt ze overzicht over haar betalingen in de mobiele app van haar bank en Agnes draagt liever niet teveel contant geld bij zich. Zoals bij vele anderen is ook haar portemonnee wel eens gestolen of verloren, wat zorgt voor ergernis vanwege het verlies van contant geld. Tóch is het soms nodig om contant geld te pinnen: voor het gemak op de markt of bij dat ene unieke winkeltje zonder pinapparaat.

Banken doen er alles aan om betalingsverkeer zo veel mogelijk elektronisch te laten verlopen.  Voor veiligheid en meetbaarheid van de data. Elektronische betalingen genereren veel data en kwalitatief hoogwaardige data en informatie over betalingen is voor de bank van doorslaggevend belang. Niet alleen voor het optimaliseren van de dienstverlening, maar ook voor het verbeteren van de bedrijfsvoering en vanwege verplichtingen vanuit regelgeving naar toezichthouders.

Centennium is al jaren kennispartner in de bancaire sector. Van advies, analyse en ontwerp tot beheer van BI oplossingen. Met onder meer kennis en ervaring op het gebied van business requirements, data- en informatie analyse, datamodellering, rapportagevisualisatie en testen. 

Ook op het gebied van fraudedetectie levert Centennium een belangrijke bijdrage. Verdachte pin- en creditcardtransacties worden nauwgezet getraceerd en geanalyseerd door de experts van Centennium. Agnes kan met een gerust hart pinnen, kwaadwillenden worden permanent onder de loep genomen.

De ervaring van Centennium op het gebied van informatiemanagement verrijkt de banken om verdachte transacties te traceren en hierop actie te nemen. Iedereen in Nederland, ook Agnes,  heeft hier profijt van. 

Deze branchecase printen of bewaren?
Hier de case in handig pdf-format:

Print Friendly, PDF & Email